سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نوشیدن مداوم آب میوه زنان را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم قرار می دهد

یافته های این بررسی حاکی است: خوردن سه نوبت میوه در روز خطر ابتلا به دیابت را ۱۸% و خوردن سبزیجات سبز و برگدار خطر ابتلا به این بیماری را ۹% کاهش می دهد.

به علاوه کنترل دیگر عوامل مانند چاقی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت ایفا می کند.

آنها دریافتند خوردن یک و نیم وعده اضافی سبزی‌های برگ‌دار سبزرنگ خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۴ درصد کاهش پیدا می‌کند، اما خوردن میوه و سبزی بیشتر همراه هم اثر چندانی در این زمینه نداشت. .

دیابت نوع ۲، شایع‌‌ترین نوع دیابت، با شیوع رژیم‌های غذایی چرب و شیرین و سبک زندگی بی‌حرکت، به سرعت از کشورهای ثروتمند به کشورهای با سرعت در حال توسعه در حال گسترش یافتن است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری که هر سال یک میلیون نفر را می‌کشد، مبتلا هستند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت با افزایش میزان چاقی، شمار مرگ و میر ناشی از دیابت ممکن است در فاصله‌ میان ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ دو برابر شود.

اصلاح تغذیه و ورزش عوامل شناخته‌شده پیشگیری دیابت هستند، اما اینکه کدام غذا برای این هدف بهتر است و چرا، مورد اختلاف بوده است زیرا بررسی‌های معدودی با کیفیت خوب در این زمینه انجام شده است.

سبزی‌های برگ‌دار سبزرنگ از این لحاظ مفید هستند که حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و منیزیم هستند، اما لازم است که کار بیشتری در این مورد انجام شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:پزشکی,اطلاعات پزشکی,دانستنیهای پزشکی,نکات پزشکی,دارو و درمان,اطلاعات دارویی,بهداشت,نکات بهداشتی,سلامت,پیشگیری, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس